უფალი არ კლავს

მაშინ როდესაც მთელი მსოფლიო იაპონიაში ცუნამის შედეგად დაღუპულ ადამიანებს გლოვობდა, საქართველოში დეკანოზმა დავით ქვლივიძემ მომხდარი ტრაგედია ღვთის სასჯელად და უფლის სამართლიან გადაწყვეტილებად მონათლა.
მართლმადიდებლური ეკლესიების მაღალ იერარქთათვის ახალი არ არის ბუნებრივ კატაკლიზმებში უფლის დადანაშაულება. დაახლოებით, ერთი წლის წინ ჰაიტიში მომხდარ მიწისძვრაში მოსკოვისა და სრულიად რუსეთის პატრიარქმა, კირილემ ღმერთს დასდო ბრალი. ქართველი დეკანოზის გუშინდელი განცხადებაც ზუსტად იმეორებდა რუსი იერარქის პათოსს, რაც მორწმუნეთთათვის თუნდაც იმიტომ უნდა იყოს მიუღებელი, რომ ეწინააღმდეგება ქრისტიანობის ძირეულ პრინციპებს.

დეკანოზი ქვლივიძის ქადაგების მოსმენის შემდეგ შეიძლება დავასკვნათ, რომ ღმერთს ორმაგი ბუნება აქვს, კეთილი და ბოროტი. უფლის კეთილი ნაწილი ჩვენზე ზრუნავს, ბოროტი კი დრო და დრო ბუნებრივი კატაკლიზმებით გვასაჩუქრებს, უფლის მსგავსი სახით წარმოდგენას დუალიზმი ეწოდება, რაც ქრისტიანობისთვის მიუღებელია.

დუალისტური ხედვა დამახასიათებელი იყო ანტიკური ეპოქოსთვის, დღეს კი მას, პირობითად, შეიძლება ვუწოდოთ „პლატონისეული ქრისტიანობა.“ ალბათ, ისევე როგორც პლატონის ეპოქაში XXI საუკუნის საქართველოშიც, ადამიანთა და მღვდელმსახურთა გარკვეულ ნაწილს უფალი სასწორით ხელში მდგომი წარმოუდგენია. სასწორის მარცხენა მხარეს ერის ცოდვები იდება, მარჯვენაზე კი კეთილი საქმეები. ამ ხალხის მტკიცებაზე დაყრდნობით, შეგვიძლია ვივარაუდოთ, რომ იაპონელების სასწორმა მარცხნივ გადაიწია და ღვთის „სამართლიანმა“ სასჯელმაც არ დააყოვნა.

უფლის მსგავსი სახით წარმოდგენას აკრიტიკებს კანადის მართლმადიდებლური ეკლესიის გადამდგარი არქიეპისკოპოსი ლაზარე პუჰალო. თავის ერთ-ერთ თეოლოგიურ ნაშრმში ის ამბობს: „ბოროტი და კეთილი საქმეების აწონვისა და ერთის მეორით გამოსყიდვის ეს პროცედურა ძალიან უცნაურია და ქრისტიანულ ზნეობრიობაში უცხო ელემენტი შემოაქვს. კეთილი საქმეები არ არის ფული, რითაც შეგვიძლია ზეციურ სასუფეველში შესვლის ნებართვა ვიყიდოთ, ან ის, რაც შეიძლება ღმერთს წარვუდგინოთ და უფალი კი, როგორც კრედიტორი, ვალდებული იქნება გამოხსნა მოგვცეს“

საღვთო გადმოცემაზა დაყრდნობით შეგვიძლია ვთქვათ, რომ უფალი არ არის ისეთი მსაჯული, როგორც მას დღეს მრავალი უწოდებს, იესო ქრისტე ასევე არ არის საქმის მომრიგებელი, რომელიც ხელშეკრულების ფარგლებში მოქმედებს, არამედ ჩვენი შემოქმედი და გამომხსნელი ღმერთია.

მიუხედავად დეკანოზი დავით ქვლივიძის მტკიცებისა ძნელი წარმოსადგენია მხსნელად მოვლენილმა ღმერთმა დაგსაჯოს. ეს ეწინააღმდეგება სახარებისეულ პრინციპებსაც, „იმიტომ კი არ მოავლინა ღმერთმა თავისი ძე წუთისოფლად, რომ განეკითხა წუთისოფელი, არამედ გადარჩენილიყო წუთისოფელი მის მიერ“ (იოანე 3:17)

თუმცა დეკანოზი დავით ქვლივიძე ცდილობს დაგვარწმუნოს, რომ უფალი უშვებს ადამიანთა წამებასა და მათ საზარელ სიკვდილს, სახარება საწინააღმდეგოს ამტკიცებს.

Advertisements

3 responses to this post.

  1. Posted by ანდრო on მარტი 19, 2011 at 6:46 PM

    nu waighet ra tvini am tqveni saxarebit mkvlelia eg tqveni ghmerti mkvleli.

    პასუხი

  2. […] ცივისელი’s Blog Posted by ადმინისტრატორი at 1:28 pm Tagged with: არ, კლავს, უფალი […]

    პასუხი

კომენტარის დატოვება

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s

%d bloggers like this: